Spring naar hoofd-inhoud

De school

Onze school is een dorpsschool. Wij proberen  midden in de gemeenschap van Kloosterzande en omliggende dorpen te staan. Dat betekent dat we meedoen aan veel activiteiten die in ons dorp worden georganiseerd. Het lukt natuurlijk niet altijd om gehoor te geven aan vragen uit de gemeenschap; daarom maken wij keuzes.

Onze school is een samenwerkingsschool.  We hebben op school een identiteitswerkgroep die wil bijdragen dat alle geloofsrichtingen een plekje vinden binnen onze school.

De kinderen die onze school op 4-jarige leeftijd binnenkomen hebben over het algemeen al tijd doorgebracht op de peutergroep/groepen.

Het opleidingsniveau van onze ouders is divers te noemen. Bij de meeste kinderen is Nederlands de thuistaal. Onze ouderpopulatie is zeer betrokken bij het schoolgebeuren.  Dre laatste jaren hebben we te maken met een toename van  kinderen en ouders  met een NT2, vluchtelingenachtergrond.

Bij de start in augustus zijn er ongeveer 230 leerlingen. Deze leerlingen zullen verdeeld worden over 10 groepen.